Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2009 23:20 - Мравките
Автор: amicizia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4779 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 29.05.2009 10:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ч-26.30 Тъпо, тъпо, тъпо. Прецаках се. И мамка му, как боли. Тази тъпа врата как така успя да ми отлепи нокета на крака? И аз защо се бях засилил така? Е, нормално. Остава ми само тази вечер и утре сутрин отпътувам. Повиквателната съм я получил преди два месеца.  Как да не съм нетърпелив. Повиквателната изглеждаше така:
image
Добе, че е жената. Успя да купи бинт преди да са затворили аптеката.

Ч-13.30 Ура. Вече пътуваме. Не знам какво ни чака. Важното е, че пътувме.  Десанта беше планиран отдавна. Не от мене. От мен се искаше само да си получа повиквателната. Лесно разпознах своята бойна част. Предварително се бяхме снабдили с униформите си и това ни помогна да не се разпознаем. Още не се познавахме, но това не ни попречи да се поздравим. А и машината с която щяхме да пътуваме беше обозначена. Дано няма от врага наблизо. Лесно ще му бъде да ни проследи. image Ах да. Да не забравям да куцам. Още не съм стъпил на бойното поле, а вече съм ранен. Смешно нали. Добре поне, че не ме боли постоянно. Но не съм се научил още да ходя нормално. Дано не ни карат да маршируваме. Ще се изложа. Странно. Подскачащата ми походка ми напомня на някого ,но на кого ли? Остарявам вече. Ще трябва да си припомня.
  Ч-12.00 Явно навлизаме в зоната. Спряха ни на два пъти и ни провериха документите. Установих, че не сме сами. Много сме. Във всякакви транспортни средсва. Като нашето имаше само още едно, но по малките бяха десетки. По късно разбрах, че са стотици. И всичките бяха от нашата армия. Как познах ли? Ами по униформите.
Типичната униформа изглеждаше чака: image

Ч-10.00. Писна ми от това пътуване. Има си и добри страни. Например да слушаме бойни маршове и да разучаваме текстовете им: www.setlist.fm/setlist/acdc/2009/partizan-stadion-belgrade-serbia-3bd61814.html Но всяко удоволствие писва. А и сме гладни и жадни. Старшината обаче си знае работата. Намери полянка и ние поспряхме до пътя. След това раздаде сандвичи и бира. Ех, живот майка.
image Интересно. Тук има много от нашите. От онези с малките превозни средства. Явно и на тях им омръзва пътя.
  Ч-06.00 Пристигнахме в базовия лагер. Дадоха ни един час да се постегнем и след това директно към бойното поле. image Последна проверка на снаряжението... О  ужас. Някой си е забравил повиквателната. Казаха, че без нея няма да ни допуснат до бойното поле. Какви са пък тези порядки. Не бях чувал за подобни неща.
  Ч-04.30 От тук нататък се придвижваме пеша. Много опасно било да ни возят. Можело да сгазят накой от нашите. Или още по лошо да настъпим мина. Но най-лошо било да ни арестуват превозното средство. Глобявали. Слагали скоби. Кой? Защо? Странна ми се вижда тази война. Огледах се. Беше пълно с наши. Някои са успели все пак да преминат през минното поле не пеша. Но всички тия са били от кавалерията. Ясно. Те винаги са били свободолюбиви и не са спазвали дословно заповедите. Свободно пасящ кон:
image
Кавалерист в целия си бласък:
image Попаднахме на табела. На нея пишеше името на бойното поле. Явно битката е толкова важна, че историците вече са се постарали да увековечат мястото. Табелата:
image Навсякъде имаше пунктове за снабдяване с униформи (сигурно доброволците са поискали и те да заприличат на истински войни). А за най-запалените имаше и бойни маршове записани на пластмасови летящи чинии (казаха, че така те звучали съвсем автентично). image Имаше и още кавалеристи. И ... каква приятна изненада. В кавалерията имало и жени: image
Малко по-нататък баха организирали пункт за снабдяване с котлова храна.
image Ооо. Превъзходна е. Има едни странни неща. Приличат по размери на фуражка 57-ми номер. Но стават за ядене. И са адски вкусни. Казаха, че се наричали плескавици. Много ще науча на тази война. Открих и един трик. С малко течност стават още по вкусни. Намерихме и подходяща такава. Има я в чашки и в консерви. Стига обаче с тези консерви. Прясното винаги е по-вкусно.
  Ч-03.00 След като ни провериха пак повиквателните, стъпихме на бойното поле. Провериха ни и за незаконно оръжие. Казаха, че войната щяла да се води по всички правила на женевската конвенция. Добре, нека проверяват. Освен един малък фотоапарат друго незаконно няма. А така исках да има. Наложи се да оставя любимото си оръжие в къщи. С него наистина не биха ме пуснали. Има едни късметлии. Тях не ги проверяват. Имат само табелки със собствените си снимки и името на нашите генерали. Връзкари. Ето така видях за първи път бойното поле:
image
Имаше едни добри хора които спасяваха умиращите от жажда:
image
Като този да речем:
image Нашите прииждаха ли прииждаха. На най-големите герои, тия, които искаха да са на най-предна линия още веднъж проверяваха повиквателните. Явно в тази война всеки си има своето място. Дори и героите се знаят предварително. image
Други от масовката седяха и очакваха заповедите:
image
В миговете преди битката има време и за малко нежност:
image
Попаднах отново и на любимите си кавалеристи:
image Чух, че били извикали ирландски феи на помощ. Не разбрах дали е истина, но нещо червено пробяга покрай мен: image

Ч-01.00 Тия генерали още ги няма. Но разбахме, че са близо. Изпратиха своите адютанти да проверат как сме. Много досадни. Постоянно разпитваха нещо и сами си отговаряха. Даже по едно време само си отговараха без да питат. Всчщност се оказа, че така се казвали: The Answer:
image
А ние междувременно запълнихме бойното поле:
image
Вече се притъмни. Великият миг наближаваше.
image
Ч-00.00 Ето ги. Ето ги нашите генерали. Пристигнаха с влака. Колко съм бил недосетлив. Ами нали в бойния марш се говореше за този влак. image Пристигнаха. Не. Взривиха ни. Очаквахме ги и пак ни изненадаха. Така ли е винаги по време на битка. Докато влака пристигаше униформата искаше да излети от тялото ми. Не от страх. От вълнение. 25 години чаках този миг. Да съм там. Да съм с тях. Да ги гледам. Да ги слушам. Да изпълнавам заповедите им. Да ги преоткривам. Да ги уважавам. Да се радвам и да плача. Да летя. Да падам. Да ставам. Да скачам. Да пея.
Ето ги. Ето ги тези за които мечтахме. Ето тези за които пяхме. Ето тези които ни поведоха в тази битка с мечтите ни. Ето тези които убиха мечтите ни.image
image

image
Убиха ли казах. Господи. Какъв съм глупак. Те не са убийци на мечти. Те са създатели на мечти. Те са тези които ми дадоха преди 25 години мечтата и сега си я взимаха обратно. Но не ме оставиха с прани ръце. В замяна ми оставиха спомен. Спомен за величието на Rock-а. Спомен за силата на общата идея: image Дадоха ми силата на мравката в мравуняка. Да си един от всички. Да си един от тези. Да си един от многото и пак да си силен. Да чуваш душата си как пее. Да скачаш, когато другите скачат. Да ликуваш, когато другите ликуват. Забравих май, че участвам в битка. Това е една мръсна работа. Мръсна, но в крайна сметка я свършихме много добре. В нея имаше всичко, което се очаква от една битка. Самолети:
image
Камбани стряскащи, сякаш са от ада.
image
Странни същества сеещи зараза:
image
Имаше средства за маскировка:
image
Имаше артилерия:
image
И ние, храбрите мравки от пехотата:
image А нашите генерали бяха с нас. Бяха сред нас. Бяха между нас. Те ни раздаваха заповедите. Те също ни боготворяха. Те ни се кланяха до самата земя:
image И така до последния залп:
image
Залп, който ознаменува раждането на нашия спомен.

Ч+02.00
Време е за празнуване.
image

Ч+18.00 Вече сме по обратния път. Погледнах календара. 27.05.2009. Хей. Спри. Почакай. Има някаква грешка. Как така 27-ми. Аз съм все още на 26.05. Това е моят ден. Това е моят спомен. Не искам да напускам тази дата. Чаках я 25 години и не си я давам толкова лесно. Аз съм просто една мравка, но не давам да бъда ограбен. Този ден си е мой и ще се връщам към него винаги когато мога. Ще се връщам с вас, мои другари от мравуняка. До нови срещи. Парола: ACDC

А какво стана с крака ми: ами нищо. Добре си е. Чакам нокъта да падне. Спрях бързо да куцам. И се сетих кой подскачаше по същия начин. Сигурно и вие се сетихте.




Тагове:   концерт,   влак,   train,   мечта,   Белград,   мравките,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - carpe diem
29.05.2009 09:34
tova e to, mili moi, do sledvashtiq praznik!
цитирай
2. анонимен - Таня и Вальо-Русе
01.06.2009 09:50
Благодаря ти,че ни върна към това грандиозно представление,в което и ние взехме дейно участие,поне доколкото можахме.Не мога още да повярвам,че бях част от това,което съм чакал близо 30 години.Много ми се иска всичко да се повтори отново на българска земя,защото показахме,че сме едни от най-големите рокаджии на планетата.LONG LIVE ROCK'N ROLL!!!
ACDC FOREVER!!!
цитирай
3. анонимен - Христо и Хриси
02.06.2009 16:12
Ние също част от тази армия. Верно, бяхме от пехотинците на фронтовата линия, но си струваше усилието да посрещнем първи с гърди запловете. Мерси за репортажа, като го четох настръхнах отново, спомняйки си един от най-великите моменти в живота ми досега.
цитирай
4. анонимен - Get massive web traffic and backlinks with best xrumer service
24.08.2011 19:40
Best Xrumer service - we publish your custom message up to 100K forums worldwide price starting only form $29
Get large web traffic using best xrumer service today. We are able post your custom post up to 100K forums around the web, get thousands of backlinks and incredible online web traffic in very short time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!!
Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website will get insatnt traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks. Order now:
<a href=http://xrumerservice.org>xrumer</a>
цитирай
5. анонимен - Новый форум для женщин
24.10.2012 19:44
Пользователи форума <a href="http://forum.justlady.ru/index.php?showtopic=1646">http://www.justlady.ru</a> расскажут о лучших новинках и трендах из мира красоты и моды, помогут выбрать собственный индивидуальный стиль, поделятся секретами молодости и здоровья. http://www.justlady.ru/ – это крупнейший в Рунете женский форум, где ежедневно обсуждаются более 100 000 тем. Наш форум дарит уникальную возможность поделиться своими проблемами и радостями, откровенно поговорить о сокровенном, спросить совета и рассказать о своем опыте, пообщаться со старыми друзьями и приобрести новых.
цитирай
6. анонимен - умные статьи для женщин
01.11.2012 15:49
на веб-блоге <a href="http://www.justlady.ru/articles-155775-odna-veshch-neskolko-obrazov">женский сайт</a> подобран огромный ассортимент интересных статей на тему красоты. на этом сайте все новости выложены всем желающим.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: amicizia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 50095
Постинги: 11
Коментари: 18
Гласове: 40
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031